برترين وبسايت ارائه دهنده تجهيزات نفت و گاز

۶۲ بازديد

پتروسا، برترين وبسايت ارائه دهنده تجهيزات نفت و گاز

  • معرفي شركت

شركت پتروسپنتا آذر با نام تجاري پتروساكو با تكيه بر دانش متخصصان شركت و همچنين با تجربه‌اي قريب به 20 سال توانسته است نام نكويي در زمينه توليد، واردات و تامين تجهيزات نفت و گاز از خود برجاي گذارد.

nwyt_d1.jpg

  • لوله

بي ترديد خطوط لوله انتقال نفت و گاز از شريان‌هاي مهم اقتصادي كشور و از سرمايه‌هاي ارزشمند ملـي بـه شـمارمي‌روند. بنابراين لازم است مجموعه‌هاي كارفرمائي، پيمانكـاري و بهـره بـرداري احسـاس مسئوليت نموده و ازمحصولات و ادواتي استفاده كنند كه از پيشرفته‌ترين فناوري‌هـا برخوردار بوده و معتبرترين استانداردهاي روز دنيا را دارد.

يكي از بخش‌هاي اصلي تشكيل دهنده يك مجموعه طراحي پروژه‌هاي صنايع نفت و گاز و پتروشيمي، بخش پايپينگ مي‌باشد و لوله به عنوان  مهم‌ترين قسمت از مجموعه پايپينگ است كه بخش وسيعي از طراحي پروژه‌ها را  به خود اختصاص مي‌دهد و داراي انواع مختلفي است. بطور كل لوله‌ها در بخش صنعتي به دو دسته لوله‌هاي فلزي و لوله‌هاي غيرفلزي تقسيم مي‌شوند كه هركدام كاربردهايي متفاوت و متنوعي دارند. كه در ادامه تنها به بررسي ويژگي‌ها و كاربردهاي لوله‌هاي فلزي مي‌پردازيم.

  1. انواع لوله‌هاي فلزي
  1. لوله‌هاي فولادي ضد زنگ (Stainlss Steel)                                                      

اين نوع فولاد تركيبي از آلياژ آهن، كرم و نيكل مي‌باشد و بسته به ميزان كرم و نيكل موجود در فولاد از انواع متنوعي برخوردار است. در واقع تعداد زياد انواع و رده‌هاي فولاد ضد زنگ نشانگر آن است كه اين فولادها به طور وسيعي در صنايع مختلف كاربرد دارند.

با توجه به سختي فرآيند ساخت اين نوع فولاد  معمولا از قيمت بالايي برخوردار مي‌باشند، كه همين موضوع سبب گشته تا در پروژه‌هايي كه هزينه جزء پارامترهاي كم اهميت تلقي شود، بكار رود.

جالب است بدانيد در صورتي‌كه عمليات پرداخت سطحي بر روي لوله‌ها انجام گيرد اين لوله‌ها قابليت آن را دارند تا از نفود و رشد ميكروب‌ها جلوگيري نمايند و امكان استفاده در صنايع غذايي و آشاميدني را پيدا مي‌كنند.

از خصوصيات اين فولادها مي‌توان به مقاومت بالاي آن‌ها در برابر فشار، خوردگي و دماي بالا اشاره كرد.

  1. فولاد آلياژي (Low Temperature Carbon Steel)                                

فولاد آلياژي از كربن وآهن و برخي مواد و فلزات مانند سيليس، مولبيدن، منگنز و … با عيار بسيار پايين ساخته مي‌شود.

اين نوع از لوله‌هاي فولاد آلياژي به علت پايين بودن انبساط حرارتي آن‌ها نسبت به ساير فولادها بيشتر در خطوط گاز سرد و خشك مانندخطوط نيتروژن و سيالات سرد با فشار متوسط و بالا استفاده مي‌گردند.

  1. فولادهاي آلياژي كربن دار( Alloy Steel)

فولادهاي آلياژي كربن دار، آلياژهاي ديگـري از آهن هسـتند كه با افـزودن كربن، سـيليس و فلزاتي همچون مولبيدن، نيكل، واناديم، كرم و برخي ديگر از فلزات با عيار بالا ايجاد مي‌شود.

  1. لوله‌هاي فولادي

مزيت استفاده از لوله‌هاي فولادي به پارامتر مقاومت و هزينه نسبي بستگي دارد. اين نوع لوله‌ها  نسبت به پرتوهاي UV و محيط‌هاي با دماي زياد مقاوم هستند.

 از ديگر مزيت‌هاي اين نوع لوله‌ها مي‌توان به قابليت جوشكاري، مقاومت در برابر خوردگي، دوام و هزينه مناسب اشاره كرد.

  بطور كل لوله هـاي فولادي را بر اساس نوع ساخت به دو دسته لوله‌هـاي درزدار و لوله‌هــاي بدون درز تقسيم مي‌نمايند.

  1. لوله‌هــاي بدون درز

لوله فولادي بدون درز در اصطلاح به لوله مانسمان يا سيم لس (seam-less) معروفند. واژه «بدون درز» به معني عدم وجود درزهاي جوش است.

 در فرايند توليد اين دسته از محصولات از مقاطع فولادي اعم از شمش استفاده مي‌شود و پس از حرارت و كشش و ساير فرايندها به لوله فولادي تبديل مي‌شود.

همچنين از اين لوله‌ها معمولا در شرايطي استفاده مي‌شود كه دما و فشار افزايش مي‌يابند.

لوله‌هاي فولادي بدون درز در موارد مختلف در صنعت نفت و گاز به كار مي‌روند:

عمليات‌هاي بالادستي (لوله‌هاي نفتي) (OTCG)

عمليات‌هاي مياني (انتقال و توزيع سيالات مانند نفت، گاز، بخار، اسيدها، دوغاب‌ها)

عمليات‌هاي پايين دستي (لوله‌هاي فرايندي براي تصفيه نفت و گاز در محصولات مشتق شده)

كاربردهاي لوله كشي عمومي در زمينه تأسيسات

  1. لوله‌هاي درزدار

لوله‌هاي درزدار ((welded pipe،  به لوله‌هايي گفته مي‌شود كه از شكل‌دهي و جوش دادن ورق‌هاي فولادي با ضخامت‌ها و جنس‌هاي مختلف توليد مي‌شوند.

بدين صورت كه ابتدا ورقه‌هايي با ضخامت‌هاي متفاوت و بر پايه اندازه نهايي لوله برش داده مي‌شوند، سپس به دستگاه نورد منتقل شده  و بعد از آن درز به وجود آمده جوشكاري مي‌شود در واقع لوله بدون درز، از جوش دادن دو سر ورق فولادي ساخته شده و به همين دليل لوله به شكل يكنواخت نبوده و درزدار است.

لوله درزدار، داراي سختي زيادي هستند و مي‌توانند نيرو و فشار بالايي را تحمل كنند و با توجه به وزن كمي كه دارند بسيار مقرون به صرفه و اقتصادي هستند.

لوله‌هاي درزدار بر اساسي نوع روشي كه به واسطه آن ورق‌هاي فولادي به هم جوش داده مي‌شوند به دسته‌هاي جوشكاري الكتريكي، زيرپودري و ذوبي الكتريكي تقسيم مي‌شوند كه در ادامه به اختصار تشريح شده‌اند.

  • جوشكاري الكتريكي (Electric Resistance Welded)

 در فرآيند جوشكاري الكتريكي لبه‌هاي ورق در اثر حرارت يك  دستگاه جوش الكتريكي به حالت مذاب درآمده و به يكديگر جوش مي‌خورند، به لوله‌هايي كه بر اثر جوشكاري الكتريكي حاصل مي‌شوند به اختصار ERW گفته مي‌شود.

  • جوشكاري زيرپودري (Submerged Arc Welding)

 يكي از پركاربردترين روش‌هاي جوشكاري در صنعت است. در اين روش وقتي لبه‌هاي ورق با يكديگر نور مي شوند شكافي V شكل بين آن‌ها به وجود مي‌آيد كه با دستگاه جوش قوس الكتريكي شكاف را با زير پودرهاي مخصوص پر مي‌كند.

  • جوشكاري ذوبي الكتريكي  (Electric Fusion Welding) 

 از اين روش جوشكاري در توليد لوله درز مستقيم و يا درز مخفي استفاده مي‌شود. لوله‌هاي درزداري  كه به وسيله اين نوع جوش كاري توليد مي‌شوند به لوله هاي EFW معروفند.

  1. اتصالات فشار قوي

اتصالات فشار قوي دستهاي از اتصالات صنعتي هستند كه نقش مهمي در رشد صنايع مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشيمي دارند.

 اگرچه اتصالات فشار قوي تجهيزات بسيار كوچكي هستند اما قلب صنايع انتقال سيالات محسوب مي‌شوند؛ اين اتصالات معمولاً از فولاد و آلياژهاي خاص ساخته ميشوند كه بسته به فشار سيال و اندازه ساير تجهيزات داراي انواع مختلفي هستند.

 از جمله اتصالات فشار قوي كه توسط شركت پتروسا تأمين و توليد مي‌گردد مي توان به انواع  زانويي (جوشي و دنده اي)، فلنج (كور، لبه دار، گلودارو ساكت)، سه راهي، درپوش، رابط و مهره ماسوره اشاره كرد.

 از آن‌جا كه جابه‌جايي اين سيالات همواره با فشار زيادي و درجه حرارت بالا صورت مي‌گيرد لازم است تا با بررسي دقيق ميزان جابه‌جايي از متناسب‌ترين نوع از اتصالات استفاده شود.

  • برخي از مشتريان ما

گروه مپنا، ماموت، شركت نفت ايرانول،گلوبال پترو تك و...

باتوجه به تنوع و پيچيدگي‌هاي صنعت نفت، گاز و پتروشيمي كارشناسان شركت آماده پاسخگويي به سوالات شما هستند. جهت مشاوره مي‌توانيد با شماره 86073350-021 و يا از طريق سايت info@petrosaco.com  با ما تماس حاصل نماييد.

آدرس سايت فارسي: petrosaco.com/fa

آدرس سايت انگليسي: petrosaco.com

 

دكتر تيكت | مرجع هوشمند خدمات گردشگري

۶۴ بازديد

با صفر كمتر !!!! به مسافرت داخلي و خارجي برويد !


دكتر تيكت | مرجع هوشمند خدمات گردشگري شامل : تور كيش | بليت هواپيما هاي داخلي و خارجي | بليت اتوبوس | بليت قطار | صادر كننده واچر هتل هاي داخلي و خارجي و تور هاي تركيبي و دلخواه يكي از مهم ترين و قديمي ترين و معتبر ترين سرويس هايي است كه بصورت اينترنتي در ايران مشغول خدمت رساني به مردم كشور عزيزمان ميباشد . دكترتيكت اميد دارد با پشتيباني 24 ساعته در 7 روز هفته بتوانيد نسبت به خريد بليط هواپيما در پروازهاي خارجي و پروازهاي داخلي و ، خريد بليط اتوبوس، رزرو هتل و بليط قطار بهترين و ساده ترين راهكار براي خريد هاي اينترنتي خدمات گردشگري و سفر شما را فراهم آورد.
https://drticket.ir

دكترتيكت تلاش دارد تا اولين گزينه شما مسافر گرامي در برنامه ريزي و حركت به سمت زيباترين محيطهاي جذاب گردشگري و تجاري در سراسر ايران و جهان باشد.

لازم به توضيح است : سايت جديد دكتر تيكت بر اساس نظر سنجي مشتريان محترم با امكانات و خدمات بيشتر آماده و به روز رساني گرديده در هنگام خريد به آدرس ( Drticket.ir ) سايت دقت فرماييد تا در دام كلاهبرداران و فريب كاران نيافتاده و متحمل خسارت نشويد.

ما دكتراي فروش تيكت داريم

وب سايت ما : https://drticket.ir 

 

خريد كنسول هاي بازي

۶۳ بازديد

در قزنطينه اوقات خود را چطور سپري كنيم؟

تو اين روزاي كرونايي همه سفارش ميكنن تو خونه بمونيد و تا حد امكان از خونه هاتون بيرون نريد. ولي خوب موندن تو خونه هم كار راحتي نيست و بايد براي خودمون سرگرمي هاي مختلفي پيدا كنيم. يكي از سرگرمي هايي كه ميتونيم تو اين روزاي كرونايي داشت باشيم اينه كه از بازي هاي فكري و تخته اي استفاده كنيم كه قيمت مناسبي دارند و به راحتي ميتونيد با خريد اينترنتي در خونتون تحويل بگيريد.

يكي ديگه از سرگرمي ها ميتونه خريد كنسول هاي بازي باشه. البته اين كنسول ها در انواع مدل ها و قيمت ها در بازار وجود دارند و شما ميتونيد با توجه به بودجتون مناسب ترين كنسول و تجهيزاتش رو پيدا كنيد و خريداري كنيد. ولي خوب بهتر اينه كه اين خريد رو به صورت انلاين انجام بديد.  البته با بالا رقتن قيمت دلار اگر بتونيد يه كنسول دست دوم سالم و قيمت مناسب پيدا كنيد كه ديگه نور علي نور ميشه.

حتما ميپرسيد چطور؟

خيلي سخت نيست. كافيه يه سر بريد پلي استور و اپليكيشن گيمباز رو از اينجا دانلود كنيد.

حالا گيمباز چي كار ميكنه دقيقا:

گيمباز اپليكيشني مخصوص گيمرها است. در گيمباز شما ميتوانيد بدون واسطه كالاي نو و يا دست دوم خود را براي فروش قرار بديد و يا تجهيزات مورد نياز گيم و آيتم هاي داخلي در گيم ها را بدون واسطه از فروشنده واقعي خريداري كنيد.

در ديوار گيمرها ميتونيد از آخرين تورنمنت ها با خبر بشيد و با تخفيف در آنها شركت كنيد.
در گيمباز به صورت رايگان به آگهي هاي تجهيزات گيمينگ ، دسترسي خواهيد داشت.
اگه به دنبال اكانت شاخ فورتنايت هستين و يا اكانت بازي هاي ديگه به راحتي و با مناسب ترين قيمت ميتونيد در اپليكيشن گيمباز با فروشنده ها در ارتباط باشيد.
با نصب اين برنامه از پلي استور مي تونيد كنسول بازي هايي مثل مثل ps4، ايكس باكس(xbox)  و نينتندو(Nintendo)  و بازي هاي پلي استيشن و... را براي فروش بگذاريد و يا با مقايسه قيمت ها، بهترين قيمت را انتخاب كنيد.
استفاده از خدمات گيمباز، مانند قرار دادن آگهي كاملا رايگان هست.
در گيمباز شما ميتونيد به راحتي گيفت كارت (Gift Card) براي اكانت پلي استيشن (PlayStation)، ايكس باكس (XBox) يا نينتندو(Nintendo) يا بازي هاي موبايل مثل كال آف ديوتي(call of duty)، كلش و يا فورتنايت(fortnite) را خريد و فروش كنيد.

شما ميتوانيد جديدترين اخبار دنياي بازي و تورنمنت هاي گيم را از صفحه اينستاگرام گيمباز به آدرس @gamebuzz.official  دنبال كنيد.
اين برنامه به شما كمك ميكنيد تا با كمترين هزينه هميشه به روز باشيد.
اگر ميخوايد به قيمت كنسول بازي، قيمت ps4، قيمت پلي استيشن و قيمت ايكس باكس دسترسي داشته باشيد و مطابق نياز و هزينه خود بهترين كالا را انتخاب كنيد دانلود اين برنامه از پلي استور رو به شما پيشنهاد ميكنم.
در بخش روبداد بازي از آخرين تورنمنت ها و مسابقات بازي هاي آنلاين با خبر بشيد و يا از تخفيفات قرار داده شده در اين دسته استفاده كنيد.
اگر به تازگي وارد دنياي بازي هاي آنلاين شديد و ميخوايد به مراحل بالاتر دسترسي داشته باشين، ميتونيد از اكانت هاي بازي قرار داده شده براي فروش استفاده كنيد و يا آيتم هاي درون برنامه ها مثل جم(gem) ، اسكين(skin)  و يا سكه را خريداري كنيد و يا براي فروش بگذاريد.
گيمباز، ديوار بازي و كنسول ويژه گيمرها است.
در گيمباز خريد و فروش آسان و با امنيت را تجربه كنيد. راستي يه خبر ديگه اينكه اگر كار با گوشي براي شما دشوار هست ميتونيد به سايت گيمباز به آدرس بريد و از اين طريق به امكانات اپليكيشن دسترسي داشته باشيد.
شما ميتونيد با استفاده از اشتراك گذاري، آگهي خود و يا آگهي هاي ديگر را در شبكه هاي اجتماعي براي دوستان خودتون ارسال كنيد.
 

برخي مزاياي گيمباز:
درج رايگان آگهي
داراي دسته بندي هاي متنوع
راحتي و سادگي استفاده از برنامه
بك برنامه تخصصي براي گيمرها
پرطرفدارترين برنامه خريد و فروش بي‌واسطه گيمينگ در ايران
شما ميتوانيد از طريق زير به گيمباز دسترسي داشته باشيد.
پيج اينستاگرام:@gamebuzz.official
لينك ديسكورد:https://discord.gg/dReKuuh
آدرس سايت:https://gamebuzz.app

لينك دانلود پلي استور: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mnegar.gamebuzz&hl=fa

 

اندرويد باكس (Android Box) چيست؟

۶۶ بازديد

 

اندرويد باكس (Android Box) چيست؟

jkx5_a1.jpg

اندرويد باكس يك تي وي باكس است كه با سيستم‌عامل اندرويد كار مي‌كند. سيستم‌عامل اندرويد به‌حدي محبوب است كه كاربران بسيار زيادي در سراسر جهان از آن استفاده مي‌كنند. شما مي‌توانيد با اندرويد باكس، به‌راحتي مشغول تماشاي جديدترين فيلم‌ها شويد و جالب آن كه امكان وب‌گردي و انجام بازي‌هاي اندرويد هم با تلويزيون، وجود دارد.

ويژگي‌هاي اندرويد باكس

همان‌طور كه گفته شد، اندرويد باكس داراي ويژگي‌هاي بسيار زيادي بوده و ما در اين بخش قصد داريم تعدادي از مهم‌ترين‌ها را به شما معرفي كنيم.

پخش آنلاين: شما مي‌توانيد با استفاده از اندرويد باكس به شبكه‌هاي مختلف پخش آنلاين دسترسي داشته باشيد.

تماشاي زنده مسابقات ورزشي: يكي ديگر از كاربردهاي اندرويد باكس را مي‌توان مخصوص علاقه‌مندان به دنياي ورزش دانست. استفاده از شبكه‌هاي آنلاين پخش مسابقات ورزشي، بسيار ارزشمند است. شما مي‌توانيد با تهيه يك اندرويد باكس به تماشاي مسابقات زنده ورزشي ازطريق وب‌سايت‌هاي پخش آنلاين، دسترسي داشته باشيد.

فيلم: در صورتي كه شيفته تماشاي فيلم‌هاي HD هستيد، قطعا به يك اندرويد باكس نيازمند خواهيد بود. شما مي‌توانيد در هر زمان و مكاني به فيلم‌هاي جديد HD دسترسي داشته باشيد.

پخش موسيقي: يكي از علاقه‌مندي‌هاي افراد را مي‌توان پخش موسيقي دانست. شما مي‌توانيد جديدترين موسيقي‌ها را به‌راحتي ازطريق اندرويد باكس، پخش كنيد. بد نيست بدانيد امكان جست‌وجوي تيتراژ يا هر كدام از موسيقي‌هاي دلخواه شما هم وجود دارد.

وبگردي: يكي ديگر از ويژگي‌هاي اندرويد باكس، مرور اينترنت است. اندرويد باكس به شما اجازه مي‌دهد تا بتوانيد ازطريق تلويزيون به نيازمندي‌هاي خود در اينترنت، دسترسي پيدا كنيد. همچنين امكان مشاهده حساب كاربري شبكه‌هاي اجتماعي همانند لينكدين، توييتر، فيسبوك و ساير موارد هم وجود دارد.

بازي: احتمالا مهم‌ترين علاقه‌مندي شما براي داشتن يك اندرويد باكس، انجام بازي است. بد نيست بدانيد تعداد زيادي بازي به‌صورت انحصاري براي اندرويد باكس‌ها توليد شده‌اند. توجه داشته باشيد كه شما مي‌توانيد ازطريق گوگل پلي هم به جديدترين برنامه و بازي‌ها دسترسي داشته باشيد.

يك تلويزيون هوشمند، امكانات و قابليت‌هاي خوبي را دراختيار كاربران قرار مي‌دهد و اينطور كه پيدا است، اندرويد باكس هم توانايي قابل قبولي در اين زمينه دارد. شما مي‌توانيد به‌راحتي اندرويد باكس را تهيه و از قابليت‌هاي مهمي كه به آن‌ها اشاره هم كرديم، بهره‌مند شويد.

كاربرد اندرويد باكس در ايران

همان‌طور كه گفته شد، استفاده از اندرويد باكس مي‌تواند تلويزيون شما را به يك تلويزيون هوشمند تبديل كند. اندرويد باكس در ايران هم طرفداران و هم كاربردهاي زيادي دارد. وب سايت‌هاي پخش فيلم آنلاين زيادي در ايران همانند فيليمو، آپارات و نماوا وجود دارند كه به‌راحتي مي‌توان ازطريق اندرويد باكس، وارد آن‌ها شد و جديدترين فيلم‌ها را تماشا كرد. براي خريد اندرويد باكس مو به صفحه فروش فيليموباكس در ديجي‌كالا سر بزنيد.

مهم‌ترين مزيت اندرويد باكس را مي‌توان تبديل تلويزيون معمولي به تلويزيون اندرويدي دانست و اين مسئله در ايران، طرفداران زيادي پيدا كرده است. خريد اندرويد باكس، مي‌تواند روش مقرون‌به‌صرفه‌اي براي ارتقاي تلويزيون‌هاي ساده باشد؛ در حقيقت شما به‌جاي خريد يك تلويزيون گران‌قيمت هوشمند، مي‌توانيد با يك دستگاه مقرون‌به‌صرفه از قابليت‌هاي آن بهره‌مند شويد.

سيستم‌عامل اندرويد تي وي

اندرويد تي وي، نسخه‌اي از سيستم‌عامل اندرويد بوده كه منحصرا براي اجرا روي تلويزيون‌ها طراحي شده و از اواسط سال ???? ميلادي هم جايگزين سرويس گوگل TV شده است. همانند نسخه موبايلي اندرويد، سفارشي‌سازي Android TV هم امكان‌پذير است و بسياري از شركت‌هاي شخص ثالث توليدكننده ستاپ‌باكس‌ها از اين سيستم‌عامل روي محصولات خود استفاده مي‌كنند. حتي سيستم‌عامل Fire TV آمازون هم نسخه دستكاري‌شده Android TV است.

وجه اشتراك ديگر نسخه موبايلي اندرويد با Android TV، عرضه نسخه‌هاي جديدتر است؛ با اين تفاوت كه هيچ برنامه مشخصي براي آن تعريف نشده و بعضا ممكن است انتشار به‌روزرساني‌هاي تازه‌تر براي تمام دستگاه‌ها به‌صورت OTA، چندين سال طول بكشد.

اندرويد تي وي در بسياري از تلويزيون‌هاي هوشمند موجود در بازار هم پيدا مي‌شود. در زمان‌هاي مختلف، شركت‌هايي مثل شارپ، سوني، فيليپس و هايسنس، محصولات خود را با بهره‌گيري از Andorid TV روانه بازار كرده‌اند. مورد آخر اينكه در اكثر ستاپ‌باكس‌هاي مبتني بر Kodi از اندرويد تي وي استفاده مي‌شود.

روش نصب اندرويد باكس

شايد براي برخي كاربران، نصب و استفاده از اندرويد باكس پيچيده به‌نظر برسد، اما اينطور نيست و مي‌توان استفاده از آن را بسيار ساده توصيف كرد. پس از خريد دستگاه، كافي‌ست مراحل زير را دنبال كنيد:

  • اندرويد باكس را با كابل HDMI به تلويزيون متصل كنيد؛ شما با استفاده از كابل HDMI، نهايت كيفيت را تجربه خواهيد كرد.
  • در ادامه دستگاه را به برق متصل كرده و روشن كنيد.
  • سپس تنظيمات واي فاي را انجام دهيد تا اندرويد باكس به اينترنت متصل شود.

هم‌اكنون اتصال اندرويد باكس به اتمام رسيده و شما مي‌توانيد به تمام محتواهاي رايگان همانند فيلم، برنامه‌هاي تلويزيوني، يوتيوب، آپارات، فيليمو و ساير موارد دسترسي داشته باشيد.

از آن جايي كه ممكن است برخي كاربران در زمينه انجام تنظيمات واي فاي، دچار مشكل شوند، راهنمايي زير را قرار داده‌ايم تا بتوانيد با طي كردن چند مرحله ساده، ارتباط اندرويد باكس به اينترنت را برقرار كنيد. مراحل موردنظر عبارت‌اند از:

  • اندرويد باكس را به تلويزيون متصل كنيد.
  • توسط روتر وايرلس يا كابل اترنت به اينترنت متصل شويد.
  • وارد تنظيمات شويد.
  • گزينه تنظيمات بيشتر (More Settings) را انتخاب كنيد.
  • در ادامه بايد گزينه واي فاي (Wi-Fi) را انتخاب كنيد.
  • هم‌اكنون نام واي فاي خود را انتخاب كنيد.
  • پسورد را وارد كرده و به شبكه متصل شويد.

شما موفق شديد به‌سادگي و با انجام چند مرحله، ارتباط اندرويد باكس به شبكه واي فاي را برقرار كنيد.

توجه داشته باشيد كه كاربران زيادي در زمينه سرعت اينترنت موردنياز اندرويد باكس، سوالاتي را مطرح مي‌كنند. بايد بدانيد يك اندرويد باكس براي داشتن عملكردي صحيح، حداقل نيازمند سرعتي معادل ? مگابايت بر ثانيه است. در صورتي كه سرعت شبكه خانگي شما كم است، بايد نسبت به ارتقاي آن اقدام كنيد و در غير اين صورت، سرعت عملكرد پايين اندرويد باكس مي‌تواند ناراحت‌كننده باشد.

انجام بازي با دسته در اندرويد باكس

بازي‌هاي اندرويد زيادي وجود دارند كه استفاده از دسته مي‌تواند جذابيت آن‌ها را افزايش دهد. همان‌طور كه گفته شد، امكان اجراي بازي توسط اندرويد باكس وجود دارد، اما شايد جالب باشد كه بدانيد امكان متصل كردن دسته كنسول بازي PS4 و ايكس‌باكس وان اس هم به اندرويد باكس، وجود دارد.

روش متصل كردن دسته بازي PS4 به اندرويد باكس

  • شما بايد براي اين كار، كليدهاي PS و Share را به‌صورت هم‌زمان فشار دهيد تا چراغ LED دسته بازي به حالت چشمك‌زن وارد شود.
  • هم‌اكنون وارد تنظيمات بلوتوث اندرويد باكس شويد و آن را روش كنيد.
  • در اين بخش بايد يك دستگاه را با نام Wireless Control مشاهده كنيد؛ كافي است روي آن ضربه بزنيد و منتظر برقراري اتصال باشيد.
  • در صورتي كه چراغ LED دسته بازي PS4 از حالت چشمك زدن به حالت ثابت تغيير پيدا كرد، ارتباط برقرار شده است.

روش متصل كردن دسته بازي ايكس‌باكس وان اس به اندرويد باكس

  • دسته بازي Xbox One S را روشن كنيد.
  • كليد كوچك دايره‌اي موجود دركنار پورت اتصال كابل به دسته را فشار دهيد تا زماني‌كه لوگوي دستگاه به حالت چشمك زن تبديل شود.
  • وارد اندرويد باكس شويد و بلوتوث را روشن كنيد.
  • در اين بخش يك دستگاه با نام Xbox Wireless Controller را مشاهده خواهيد كرد كه با انتخاب آن، اتصال تكميل مي‌شود.
  • در صورتي كه مراحل بالا را كاملا درست انجام داده باشيد، LED روي دسته بازي به حالت ثابت در خواهد آمد.

تفاوت اندرويد باكس با اپل تي وي

با اينكه اپل تي وي هم يك تلويزيون هوشمند به حساب مي‌آيد، اما تفاوت‌هايي با اندرويد باكس دارد كه در حالت كلي مي‌توان اندرويد باكس را به دليل قابليت‌هاي بيشتر و انعطاف‌پذيري بالاتر، مناسب توصيف كرد. به‌عنوان مثال علاقه‌مندان به بازي‌هاي اندرويد، مي‌توانند كليه بازي‌هاي موجود گوگل پلي را در اندرويد باكس نصب كنند، مگر آن گروه از بازي‌هايي كه حتما نيازمند نمايشگر لمسي هستند، اما امكان نصب تمام بازي‌هاي iOS روي اپل تي وي وجود ندارد و بايد آن‌ها را به‌صورت جداگانه در بخش اپل تي وي اپ استور، جست‌وجو كرد.

بد نيست بدانيد امكان وبگردي در اندرويد باكس با استفاده از مرورگرهاي مختلف فايرفاكس، گوگل كروم يا ساير موارد، به‌سادگي وجود دارد، اما متاسفانه اپل تي وي به‌صورت مستقيم از سافاري پشتيباني نمي‌كند و بايد از روش‌هاي ديگري استفاده كرد. تمام اين مشكلات و كمبودها سبب شده‌اند تا اندرويد باكس در نظر كاربران، بهتر و كارآمدتر به‌نظر برسد. اندرويد باكس، رابط كاربري بسيار ساده‌اي دارد و مي‌تواند يك انتخاب مقرون‌به‌صرفه براي افرادي باشد كه علاقه‌مند به دراختيار داشتن تلويزيون هوشمند، هستند.

پرسش‌هاي متداول

اندرويد باكس چه كاربردي دارد؟

اندرويد باكس يك راهكار ساده و محبوب براي تبديل كردن تلويزيون‌هاي معمولي به تلويزيون‌هاي اندرويدي است. با اين كار مي‌توانيد همه اپليكيشن‌هاي گوشي‌هاي اندرويدي را روي تلويزيون خود اجرا كنيد.

مهم‌ترين قابليت‌هاي اندرويد باكس چيست؟

با اندرويد باكس مي‌توانيد از پخش آنلاين اكثر شبكه‌هاي جهاني بهره‌مند شويد؛ به‌علاوه اين دستگاه امكان تماشاي زنده مسابقات ورزشي و جديدترين فيلم‌ها و همچنين وب‌گردي و بازي را به تلويزيون شما اضافه مي‌كند.

اندرويد باكس چگونه نصب مي‌شود؟

نصب اندرويد فوق‌العاده ساده است. كافي است دستگاه را با كابل HD‌ام‌آي به تلويزيون وصل كنيد و آن را روشن كنيد. البته در نظر داشته باشيد كه براي استفاده از امكانات اندرويد باكس حتما بايد آن را به اينترنت واي‌فاي متصل كنيد.