قاليشويي در قيطريه

۵۳ بازديد

برخي از افراد معمولاً نمي دانند كه شستن فرش با شامپو فرش و به صورت دستي لزوماً بهترين روش براي تميز كردن فرش نيست و امروزه بيش از هر زمان ديگري گزينه هاي شستشوي فرش را در اختيار دارند. انتخاب يك قاليشويي در قيطريه كه امكانات و تجهيزات مدرن داشته باشد، روشي امروزي مدرن براي اين كار است. البته بسياري به خاطر عدم اطمينان از كار قاليشويي ها از سپردن فرش به اين مراكز خودداري مي كنند. در صورتي كه اگر به يك سري نكات براي انتخاب مركز قاليشويي توجه شود و مزاياي اين كار را بدانند، بدون شك براي اين امر تعللي به خرج نخواهند داد.

براي انتخاب يك قاليشويي بايد به چه نكاتي بايد توجه كرد؟

همانگونه كه اشاره شد بسياري از افراد به دليل تجربه ناخوشايند از سپردن فرش به قاليشويي از مبادرت براي انجام دوباره اين كار خودداري مي كنند. در صورتي كه يك سري نكات وجود دارد كه با توجه به آن مي توان يك قاليشويي در قيطريه كه از هر نظر مطمئن است را انتخاب كرد. اين موارد عبارتند از:

5qv8_3.jpg

شستشوي اسلامي فرش

از آنجايي كه از نظر مذهبي اغلب افراد به نوع شستشوي فرش حساس هستند، بايد به انتخاب قاليشويي در قيطريه مبادرت كنند كه تضمين كننده شستشوي اسلامي فرش باشد و حساسيت هاي لازم را در اين زمينه به خرج دهند.

استفاده از ابزار مدرن

قاليشويي ها نيز پابه پاي رشد تكنولوژي پيشرفت كرده و اين روزها مانند ساير مشاغل از ابزارهاي مدرن براي اين كار استفاده مي كنند. بنابراين بهترين قاليشويي در قيطريه آن است كه از تجهيزات مدرن استفاده كند. مزيت اين كار علاوه بر شستشوي بهتر اين است كه از آسيب ناخواسته به فرش نيز جلوگيري مي شود.

هزينه هاي معقول

يكي از فاكتورهاي مهم كه بسياري از افراد براي انتخاب بهترين قاليشويي در قيطريه به آن توجه دارند، قيمت ها و نرخ هاي قاليشويي است. از آنجايي كه هيچ ارزاني بي دليل نيست بهتر است فريب تبليغات زردي كه وعده شستشوي قالي شما را با كمترين هزينه مي دهند، نخوريد. هزينه قاليشويي علاوه بر نرخ هاي مصوب و مشخص، به تعداد فرش، نوع آن، حساسيت فرد و نوع خدمات بستگي دارد.

برخورداري از كادر مجرب

تعهد كاركنان يك قاليشويي در قيطريه يكي ديگر از فاكتورهاي است كه بايد به آن توجه شود. البته اين مورد و تمام نكاتي كه گفته شد در رضايت مشتريان قبلي و تجربه افرادي كه از خدمات يكي قاليشويي استفاده كرده اند كاملاً مشخص است.

مزاياي سپردن شستن فرش به بهترين قاليشويي در قيطريه

با توجه به تمام نكات گفته شده اگر هنوز هم براي اين كار مردد هستيد بدون شك اطلاع از مزاياي اين كار شما را براي سپردن فرش به يك قاليشويي معتبر در قيطريه راضي خواهد كرد. اين موارد عبارتند از:

صرفه جويي در هزينه ها و زمان

اگر يك قاليشويي معتبر در قيطريه بيابيد كه بتواند در كمترين زمان بين 24 ساعت تا 48 ساعت كار شستن فرش را براي شما انجام دهد به طور قطع در هزينه اي كه براي تهيه مواد شوينده، ميزان آب مصرفي  و مواردي از اين دست مي پردازيد صرفه جويي خواهد شد.

همچنين علاوه بر صرفه جويي در هزينه، در زمان نيز صرفه جويي خواهد شد، چون اگر بخواهيد اين كار را در خانه انجام دهيد و دست تنها هم باشيد نياز به صرف چندين ساعت زمان دارد. همچنين خشك شدن آن با پهن كردن روي پشت بام يا ديوار نيز در شرايط ايده آلي كه آفتاب باشد به چهار پنج روزي زمان نياز دارد.

كمك به محيط زيست

از آنجايي كه روزانه شاهد كاهش ميزان منابع آب آشاميدني هستيم، بدون شك كار درستي نيست كه حجم زيادي آب براي شستن فرش صرف شود. همچنين با اين حجم آب مقدار زيادي شوينده نيز وارد محيط زيست و منابع آب زيرزميني مي شوند كه باعث آسيب به آن خواهد شد. به همين دليل استفاده از خدمات يك قاليشويي در قيطريه از اين عوامل آسيب رسان به محيط زيست تا حد بسيار زيادي مي كاهد.

سخن پاياني

به توجه به تمام نكات گفته شده اگر به دنبال انتخاب يك قاليشويي معتبر در قيطريه هستيد؛ قاليشويي كاردان داراي بيش از بيست سال سابقه در خدمت شما عزيزان است. در اين مركز از با استفاده از ابزارهاي نوين و مواد شوينده درجه يك شستشوي فرش شما انجام مي شود. سرويس اين قاليشويي نه تنها با قيطريه بلكه به ساير نقاط شهر تهران فرستاده مي شود تا در كمترين زمان فرش شما تحويل گرفته شود، شسته شود و به شما تحويل داده شود.

مزيت انتخاب قاليشويي كاردان به عنوان يك مركز قاليشويي معتبر در اين است كه شستشو كاملاً به شيوه اسلامي انجام مي شود، كادر مجربي اين كار را انجام مي دهند و تنها به 24 ساعت تا 48 زمان براي سپردن قالي و شستن و تحويل آن زمان نياز است. همچنين خدمات متنوع ديگري از جمله مبل شويي، رفوگري و سمپاشي نيز توسط قاليشويي كاردان به شما عزيزان ارائه مي شود.

 

 

شما مشتريان عزيز ميتوانيد با كليك بر روي شماره تماس قاليشويي ، با قاليشويي كاردان در تماس باشيد

 

 

چطور از پنل sms براي نظرسنجي از مشتريان استفاده كنيم؟

۵۶ بازديد

چطور از پنل sms براي نظرسنجي از مشتريان استفاده كنيم؟

588_z7.png

اگر شما نيز به واسطه ي كسب و كار خود از پنل sms  استفاده مي كنيد، حتما به فكر اعمال ايده هاي تازه و ناب و خلاقانه، براي مهيج تر كردن متدهاي كاري تان و شيوه هايي كه بتوانند به جلب مشتري كمك كنند هستيد.

در اين مقاله قصد داريم شما را با يكي از متداول ترين شيوه هاي ارتباط با مشتري، آشنا كنيم.

نظرسنجي يكي از تاثيرگذارترين روش هاي ارتباط با مشتري است كه اطلاعات ارزشمندي را در اختيار صاحبان كسب و كار قرار ميدهد.

حتما شما هم اگر با محدوده كاري پنل sms آشنايي نسبي داشته باشيد با اصطلاحاتي نظير نظر سنجي يا برگزاري مسابقه  آشنايي داريد.

همانطوري كه از نامش پيداست اين ماژول به منظور دريافت و اطلاع از نظر متقاضيان، در راستاي نيازمندي ها و انتظارات شان در نظر گرفته شده است.

 هدف ماژول  نظرسنجي در پنل هاي پيامكي چيست و چه كاربردي دارند؟

با توجه به اين كه  استفاده از ماژول هاي نظر سنجي، باعث بالاتر رفتن تعامل بين مشتري و كسب و كارها ميشود تاثيرات چشم گير در رضايت مشتري دارد.

نظر سنجي معمولا با اين هدف صورت مي گيرد كه خدمات يامحصولاتي كه در حال ارائه آنها هستيد تا چه اندازه با نياز هاي مخاطب و متقاضي يا مشتري هاي تان در متناسب ميباشد.

هدفمند كردن فعاليت ها

اطلاعاتي كه از طريق نظرسنجي از مشتريان به دست ميايد، در پنل sms ذخيره ميشود و به برنامه ريزي ماركتينگ كمك قابل توجهي ميكند.

تصور كنيد ميخواهيد در مورد اضافه كردن يك محصول يا فيچر، تصميم گيري كنيد و هنوز  اطمينان كامل براي اجرايي كردن اين تصميم نداريد.

كافي است با يك نظرسنجي از يك جامعه آماري در ميان مشتريان، ميزان نياز آنها ر ابسنجيد و نسبت يه نتيجه اي كه دريافت ميكنيد تصميم گيري كنيد.

اين اقدام به شما كمك ميكند كه از پرداختن هزينه هاي اضافه،توليد محصول يا فيچر، هزينه تبليغات و همچنين هزينه هاي پشتيباني و … صرف نظر كنيد.

مواردي كه نياز است در طراحي ماژول نظر سنجي رعايت كنيد!

يكي از اصلي ترين مواردي كه نياز است بدانيد تا برپايي نظرسنجي در پنل sms تان موثر واقع شود و به اندازه كافي براي مخاطب جذاب باشد اين است كه شكل و  طراحي سوالات در نظرسنجي را با الگويي خاص و كاملا تحت نظارت روانشناسي فروش مطرح سازيد.

فقط در اين صورت ميتوانيد ارتباط لازم ميان مشتري و كسب و كارتان را ايجاد كنيد.

از اين رو بهتر است در طرح سوالات نظر سنجي در  به موارد زير دقت داشته باشيد:

سوالات مطرح شده فاقد جهت دهي فكري ( مثبت يا منفي ) به مخاطب باشد

سوالات را به صورت ذكر موارد جزئي مطرح كنيد و از كلي گويي در سوالات پرهيزيد

در هر سوال حداكثر فقط يك موضوع مورد بحث قرار گيرد

سوالات مطرح شده هدفمند بوده و به راحتي جمع بندي شوند

ترجيحا سوالات به صورت جمله هاي كوتاه مطرح شوند

تعداد سوالات مطرح شده آنقدر كوتاه نبوده كه براي مخاطب جدي به نظر نيايند و آنقدر زياد نباشد تا از حوصله ي مخاطب خارج شود

چگونه در پنل sms  ماژول نظرسنجي ايجاد كنيم؟

براي ايجاد ماژول نظرسنجي فقط كافي است يك سرشماره را براي ارسال سوال و دريافت پاسخ ها انتخاب كنيد.

سپس سوالي كه ميخواهيد در مورد آن باز خورد داشته باشيد را طراحي كنيد.

ميتوانيد يك متن آماده براي ارسال به مشتري، بلافاصله بعد از اين كه نظرش را ثبت كرد نيز اضافه كنيد.

مثلا : “مشتري گرامي با تشكر از اين كه نظر خود را با ما در ميان گذاشتيد.”

به همين سادگي ميتوانيد از يكي از مهمترين، روش هايي كه به شما در برنامه ريزي  توليد، بازاريابي، و … كمك ميكند استفاده كنيد.

اين مطلب توسط تيم نويسندگي شركت مديانا اس ام اس تهيه شده است.

 

چطور ميتوانيد با استفاده از سامانه ارسال پيامك مخاطب هدف خود را پيدا كنيد؟

۵۸ بازديد

چطور ميتوانيد با استفاده از سامانه ارسال پيامك مخاطب هدف خود را پيدا كنيد؟

il_b7.jpg

در اين مقاله برخي از بهترين شيوه هاي بازاريابي از طريق سامانه ارسال پيامك، براي دسترسي به مخاطبان هدف را معرفي ميكنيم.

ارائه ارزش واقعي با كمك سامانه ارسال پيامك

از آنجا كه درسامانه ارسال پيامك، شما به مخاطبان هدف خود در سطح بسيار شخصي دست مي يابيد، ارزش يك كمپين بازاريابي پيامكي بالاتر از همه چيز است.

براي مخاطبانتان ارزش قائل شويد. مخاطبان دوست دارند اطلاعاتي از وبسايت شمابه دست بياوردن كه به راحتي در هر رسانه اي قابل دسترسي نيست.

ايجاد يك ارزش پيشنهادي كه منحصر به فرد باشد، براي مخاطبان جذاب ترين گزينه است.

از ديد مشتري به مسائل نگاه كنيد.

اگر قصد داريد از سامانه ارسال پيامك به عنوان يك ابزار بازاريابي استفاده كنيد، در مرحله اول ر بايد تلاش كنيد تا مشتريان خود را درك كنيد.

سعي كنيد آنچه را كه از شما و متون شما انتظار دارند،براي مخاطبانتان ارسال كنيد.

با استفاده از سامانه ارسال و دريافت پيامك ارائه پيشنهادات سودمند به  مشتريان رضايت آن ها را جلب كنيد.

انگيزه هايي مثل اين، باعث خواهد شد كه آن ها احساس ارزشمندي كنند. از آنجايي كه بازاريابي با سامانه ارسال و دريافت پيامك يك امر مبتني بر اجازه است و كاربر بايد آن را انتخاب كند،بايد چنين پيشنهاد هاي منحصر به فردي را از طريق ارسال پيامك ارائه دهيد كه نتوانند آن ها را رد كنند!

احساس فوريت را با سامانه ارسال پيامك، بيان كنيد.

با استفاده از سامانه ارسال پيامك به منظور ايجاد يك فوريت در متون پيامك خود، مي توانيد نتايج بهتر و يا اطلاعات در اسرع وقت به دست آوريد.

به عنوان مثال، يك تاريخ انقضا ساده، مشتركين شما را تشويق مي كنند تا سريع تر پاسخ دهند يا سريع تر عمل كنند.

در پايان پيام خود، تاريخ انقضاء را قرار دهيد، “پيشنهادات به پايان مي رسد در تاريخ 5 مرداد. عجله كن! ” و ببينيد كه اين روش در ذهن مخاطب شما نقش دارد و آن ها سريع تر عمل مي كنند.

ايجاد احساس فوريت از طريق متون شما بسيار مهم است. در استفاده از سامانه ارسال پيامك از آنجا كه شما تنها نيستيد، شركت هاي ديگري در صف وجود دارد كه از ارسال پيامك استفاده مي كنند.

بنابراين اگر شما نمي توانيد حس اضطراب ايجاد كنيد، پيام هاي شما فقط به يك دسته ديگر متون تبديل مي شوند، غيرقابل مشاهده شده و ناديده گرفته خواهند شد.

در سامانه ارسال پيامك از متون شخصي سازي شده استفاده كنيد.

از آنجا كه پيامك بسيار شخصي تر از يك ايميل مستقيم است، شخصي سازي متون در سامانه ارسال پيامك باعث توجه مشتركين مي شود.

مشتريان مورد نظر به طور مستقيم به آن ها پاسخ مي دهند، بنابراين هر زمان كه مي توانيد از نام مخاطبان در متن پيامك استفاده كنيد.

اين كار باعث ميشود كه يك حس متفاوت بودن به مخاطباتن دست بدهد و احساس كند از طرف اجتماعي كه به او اهميت ميدهد مورد خطاب قرار گرفتته است.

آن ها را بيشتر با متون مربوطه بر اساس ترجيحات خود آن ها مورد هدف قرار دهيد؛ بنابراين متن شما ميتواند غير رسمي باشد تا مخاطب بيشتر احساس امنيت و راحتي داشته باشد.

از مناسبت ها براي ارتباط با مخاطبان استفاده كنيد.

يك تبريك ساده ميتواند به راحتي مخاطب را هيجان زده كند.

با استفاده از سيستم مديريت مشتريان پنل هاي پيامكي، ميتوانيد با زمان بندي مشخص، در تمام مناسبت ها از اين قابليت استفاده كنيد.

احساس رضايت مندي مشترياني كه در مواقع احساسي در كنارشان هستيد به مراتب بالاتر است.

با احتياط از سامانه ارسال پيامك استفاده كنيد.

امروزه انواع تبليغات هدفمند و غير هدفمند براي افراد زيادي ارسال ميشود، كه اصطلاحا تماما اسپم هستند و با بمباران تبليغاتي باعث ايجاد نارضايتي ميشوند.

مخاطبان زيادي هستند كه به محض اين كه متوجه ميشوند كه پيامكي كه دريافت كردند به كارشان نميايد، نام مجموعه را به عنوان اسپم در ذهنشان ذخيره ميكنند!

بزرگترين خطر براي يك كسب و كار اين است كه از ديد مشتريان، به عنوان يك كاراكتر بي توجه به علايق و حريم خصوصي مخاطبان به نظر بيايد.

اگر از مزاياي داشتن شماره تماس شخصي مشتري استفاده نادرست كنيد، مطمئناً خود را در پايان خط قرار مي دهيد. به ياد داشته باشيد بازاريابي با سامانه ارسال پيامك يك ابزار بسيار قدرتمند است كه مي توانيد براي افزايش تعامل با مشتري و فروش استفاده كنيد.

مشتريانتان را دسته بندي كنيد.

با استفاده از نرم افزار sms و ابزار مناسب، اتوماسيون در نوك انگشتان ما قرار دارد. شما نيازي به سرمايه گذاري زياد و زمان زياد نداريد، فقط برنامه ها را با نرم افزار sms برنامه ريزي كنيد و مديريت كنيد.

با استفاده از سامانه ارسال پيامك  ميتوانيد مخاطبان را به  دسته بندي هاي مختلف تقسيم كنيد براي مثال :

مشاغل و اصناف  تمام استان هاي كشور…

محله ها و مناطق مختلف در استان ها و شهرها…

تفكيك از طريق كد پستي

پيش شماره تلفن همراه

سن و جنسيت و …

با كمك سامانه ارسال و دريافت پيامك، مي توانيد از روي شماره تلفن، مخاطبان را آناليز و دسته بندي كنيد و بعد از گروه بندي مخاطبان هدف به عنوان پرسونا براي آن ها پيامك ارسال كنيد.

تعرفه ارسال پيامك را مقايسه كنيد.

تعرفه ارسال اس ام اس  تبليغاتي بسيار كم تر از ساير روش هاي بازاريابي مي باشد.

استفاده از سامانه ارسال پيامك و همچنين قابليت ارسال پيامك انبوه، براي مشاغل يكي از به صرفه ترين و بسيار كم هزينه ترين ابزار براي تبليغات كسب و كار خواهد بود.

اين روش مطمئناً يكي از روش هايي است كه به مراتب هزينه كم تري نسبت به ساير روش هاي تبليغاتي دارد، بنابراين با فراق آسوده ميتوانيد سامانه ارسال پيامك براي توسعه و ارتقاءكسب وكار خود استفاده كنيد.

 

معرفي نهال گردوي مناسب مناطق سردسير

۶۶ بازديد

معرفي نهال گردوي مناسب مناطق سردسير تا كودهي و تغذيه كامل درخت گردو و خواص مغز آن :

گردو يكي از مغز هاي بسيار خوش مزه و ترد بازار كشور ايران مي باشد . از اين مغز از ساليان سال قبل در انواع غذاهاي ايراني استفاده مي كرده اند .از همين روي كاشت درخت گردو هم مورد استقبال قرار گرفته است . درخت گردو با توجه به اينكه معمولا در مناطق سردسير خوب پاسخ نميدهد اغلب مورد استفاده قرار نميگيرد اما با گذشت زمان كشور هاي فرانسه و امريكا با معرفي هر كدام يك انواع نهال گردو اين مشكل را مرتفع ساخته اند .دو گردوي چندلر و گردوي فرنور كه بسيار هم در سالهاي گذشته مورد استقبال قرار گرفته است .

23vc_b1.jpg

اولين نهال گردوي مناسب مناطق سردسير نهال گردو فرنور :

 گردو فرنور يكي از جديدترين نوع درختان فرانسوي مي باشد . اين نوع گردو داراي سايز متوسط و كيفيت بالا است .  گردو فرنور يكي از بهترين ارقام براي مناطق سردسيري و ارتفاعات بيشتر از1500 الي 2200 متر بالاتر از سطح دريا بسيار مناسب و مطلوب مي باشد . گردوي فرنور يكي از جديدترين درختان تجاري و پوست كاغذي است . نوع شكل اين گردو گرد بوده و داراي پوست كاغذي و قابليت جدا شدن راحت پوست از مغز مي باشد . يكي از مشخصات اين رقم  رنگ مغز روشن و  مقاومت به كرم سيب  و بينايي بلايت گردو مي باشد و همچنين مقاومت بسيار بالا به سرما . شاتون هاي گردو فرنور اغلب در سرما از بين نميروند همچنين اين رقم به عنوان گرده زا در مناطق كوهستاني  مناسب است . گلدهي نهال فرنور در اواخر فروردين صورت مي‌گيرد و معمولاً در هر گل ? تا ? گردو توليد مي كند .

دومين نهال گردوي مناسب مناطق سردسير نهال گردو پيوندي چندلر :

پيدا كردن نهال گردويي كه بتواند در اب و هواي سرد نتيجه بدهد بسيار مهم مي باشد از همين روي بايد نهال هاي دير گل را برگزيد تا سرما ان را از بين نبرد .

 گردوي چندلر گردوي چندلر اين رقم يكي از برجسته ترين مورد كشت در كاليفرنيا است يكي از معروفترين و پر كشت ترين نهال گردو در جهان محسوب مي شود . به خاطر كيفيت بالاي مغز اين رقم و شفافيت آن بسيار با ارزش است .برداشت گردوي چندلر از اواسط تا اواخر فصل زراعي مي باشد .

گردوي چندلر داراي مقاومت بسيار بالا به سرما و آفات بوده و از ارتفاعات حدودا 1000 الي 1500 متر نسبت به سطح دريا بهترين منطقه ي كاشت اين رقم مي باشد .در حال حاضر محبوب ترين نوع گردو در ايالات متحده آمريكا همين رقم درخت گردو مي باشد . چند نفر با ساختار بدنه اي نازك و به شكل بيضي بزرگ كه به راحتي از پوسته جدا مي شود.حال كه به برسي بهترين نهال گردو مناسب مناطق سردسير به طور مفصل از سايت گلد نهال پرداختيم بهتر است اكنون به كودهي نهال گردو به پردازيم .

بررسي بهترين كود براي درخت گردو:

سوالي كه بسيار پرسيده مي شود اين است كه براي تغذيه ي مناسب درختان گردو بايد چكار كرد كه از انواع كودهاي شيميايي ميتوان نام برد .

كود درخت گردو براي درختان گردو بسيار ضروري است ‌ براي اينكه با اين كار گردوي با كيفيت توليد مي كنند. درختان جوان در واقع نياز به كود بيشتري نسبت به درختان بالغ دارند . ما در اين مقاله قصد داريم شما را با كود درختان گردو آشنا كنيم . در حالت كلي قبل از اينكه درخت گردو در زمين كاشته شود باغ هاي گردو بر اساس وسعت و مساحت زمين و همچنين نوع خاك مورد آناليز قرار مي گيرند . در حالت كلي نوع كود و ميزان كود به نوع خاكي كه نهال گردو قرار است در آن زمين كاشته شود بستگي دارد . همان طور كه گفته شد تقويت خاك قبل از اينكه نهال گردو در آن كشته شود اهميت به سزايي دارد .

گفته شده در سايت  wikihow در حالي كه گونه هاي مختلفي از گردو وجود دارد ، به ويژه گردو سياه و گردوي انگليسي ، دستورالعمل هاي اساسي كاشت و مراقبت همه شبيه هستند. هنوز هم ، به دليل وجود صدها نوع سازگار با آب و هواي مختلف و مقاومت در برابر بيماري ، كاشت آجيل از مناطق نسبتاً نزديك توصيه مي شود. درختان گردو مي توانند آجيل هاي خوش طعم و چوب بادوام و جذاب توليد كنند ، اما باغبانان خانه بايد توجه داشته باشند كه آنها اغلب گياهان اطراف را از بين مي برند! همچنين به خاطر داشته باشيد كه درختان گردو حدود 10 سال پس از كاشت شروع به توليد آجيل نمي كنند و توليد آجيل حدود 30 سال پس از كاشت به اوج خود مي رسد. شما مي توانيد از گردوهايي كه غالباً جمع آوري آنها رايگان است اما تهيه آنها خسته كننده است يا نهال هايي كه معمولاً نياز به خريد دارند اما به طور معمول ميزان موفقيت بالاتري دارند ، مي توانيد درختان گردو بكاريد ..

سودي كه توي خريد نهال گردو هست ، تو خريد خونه فرمانيه نيست .

 دليل اين موضوع اين است كه اين ميوه در سالهاي اوليه كه در حال رشد و ريشه بندي مي‌باشد و داراي ريشه هاي زيادي است كودهاي آلي يا همان كودهاي حيواني بايد همراه با كوتاه شيميايي در فصل زمستان به صورت چال كود در سايه انداز درخت چال شوند  تا بدين صورت درخت گردو بتواند انرژي مورد نياز خود را براي رشد و باردهي تامين كند . براي چاق كردن گردو در زمينه ‌اي كه قرار است درخت گردو در آن كاشته شود بايد گودالي به عمق يك متر و عرض ?? سانتيمتر و به طول يك متر كنده شود و كود مورد نظر در آن ريخته شود و حتما اين چاله ها بايد در سايه درخت حفظ شوند . در حالت كلي براي اينكه درختان گردو بتوانند انرژي مورد نياز خود را براي رشد و ريشه تامين كند لازم است در چاله هايي كه قرار است نهال گردو در آن كاشته شود انواع كودهاي شيميايي به صورت تمام كمال در آن ريخته شوند .بهترين كود شيميايي براي درخت گردو از همين روي بسيار حائز اهميت مي باشد .

برسي اينكه آيا گردو اسيدي است يا قليايي ؟

 در اين مقاله به بررسي اسيدي و قليايي بودن برخي مواد غذايي بپردازيم و به بررسي برخي آجيل ها به خصوص گردو  اشاره كنيم نكته‌ قابل توجهي آنكه شايد شما هم تا به حال به آن توجه نكرده باشيد كه آيا گردو اسيدي است يا قليايي ؟ اميدواريم تا پايان اين مطلب با ما همراه باشيد. بدن هر انساني براي عملكرد مناسب بايد ميزان PH آن به مقدار خيلي كمي قليايي باشد. بايد مواد قليايي و اسيدي و همچنين گردو اسيدي است يا قليايي را خوب بشناسيم تا در مصرف بيش از حد آن‌ها زياده روي نكنيم . نكته‌ خيلي مهمي كه بايد به آن اشاره شود اين است كه هيچ ماده غذايي خوب يا مضر نمي باشد. توجه كردن به اينكه اين نوع ماده‌ غذايي يا گردو به اين معني نمي باشد كه به دليل مصرف بعضي از آن‌ها از مصرف ديگر مواد غذايي ديگر بگذريم. راز سلامتي بدن و پوست زيبا حفظ تعادل بين مواد غذايي اسيدي و قليايي مي باشد. زيرا اين دو گروه براي بدن خيلي ضروري مي باشند .

در بين آجيل ها آيا گردو اسيدي است يا قليايي؟ در بين آجيل ها كه آيا گردو اسيدي است يا قليايي مي خواهيم به برخي از آن‌ها اشاره كنيم، آجيل هايي مانند فندق، پسته، بادام هندي و در نهايت گردو قليايي مي باشند. حبوبات لوبيا سفيد، لوبيا قرمز، لوبيا سياه، نخود، سويا، عدس و لپه هم جزء مواد غذايي اسيد خواهند بود. ميوه ها، سبزيجات اسيدي مي توان اشاره كرد به  زغال اخته، انگور فرنگي، زرد آلو، آلو، و ميوه هاي كنسروي، ذرت ، كدو حلوايي، زيتون، تره فرنگي، و آرتيشو.

خب اميدواريم از خواندن اين متن كه از سايت گلد نهال برگرفته شده بود كه اميدواريم از آن لذت برده باشيد .

برگفته شده از سايت گلد نهال : ( goldnahal.ir )